fredag 9 juli 2010

Åmmeberg Utan Kamera Men Med Fynd



Jag har inte riktigt blivit vän med layouten och regigeringen av bloggsidan så ni får ha överseende med en del malörer.
Åmmeberg var en lokalisation, ett äldre brukssamhälle som hyste en rejäl antikmarknad. Nu med facit i hand och lite perspektiv, tycker jag att Åmmeberg hade ett bättre utbud och ett trevligare läge. Det kanske är lantisen i mig, men visst är det skönare att gå på gräs än grus. Utbudet hade en rejäl bredd där jag fyndade en äldre sollampa för 40:-, senare i Nora skulle jag finna en till men där var priset betydligare mer svårflirtat.
Ett annat fynd värt att notera var en keramikplatta av Mari Simmulsen för endast 50-lappen! nästan samma motiv som en platta jag hade innan bodelningen.
Parvaser i pressglas med puntelmärke för 60:- gjorde inte heller ont.
Solen spred sin värme över hela tillställningen som varade nästan hela dagen.
Rosie hade inte lytt rådet från sin väninna Erika att alltid ha två par skor med sig på loppisar och följdaktligen fick hon rejält ont i fötterna. Bra med gräs då.
Vi sprang på Arto som senare tillsammans med Erika, Hasse och några fler, ingen glömd, strålade samman för ytterligare en grillkväll.
Yan o Annie hade fyndat rejält, utrymmet i deras bil minskade hastigt.



Aha! här var korkskruven!!



Yan fick mannekänga i Rosies fyndade rökrock.


Damerna kontrollerar tygets kvalité.



Att Arto ljuger går inte att ta miste på, men Ulrika har inte ögon i nacken, så hon tror honom uppenbarligen. Näe, loppisfolket är inga lögnare, våra sanningar är bara så ofattbara att det verkar som om vi ljög.


Tyvärr glömde jag kameran denna dag varför det inte blev några bilder från Åmmeberg.
Istället får Wilma The Parrot avsluta bildvisningen. Jag förstår att man fäster sig vid fåglar, de är fascinerande varelser. Från att ha flugit vilt och vänt sig bort ifrån mig de första dagarna, fick jag sista kvällen ge henne lite pasta från handen.




Fast bäst trivs hon på mattes axel.
Solen gick ner över sjön även denna kväll i väntan på måndagen som var en oplanerad dag ( loppisbesök)






3 kommentarer:

  1. Du verkar att ha haft en underbar tripp. Wilma är ljuvlig.

    SvaraRadera
  2. Har lärt mig nu att hon är en blåpannad papegoja 8 undrar om det blev rätt nu?)

    SvaraRadera
  3. Jodå, en blåpannad amason så det stämmer. Bet mig idag så det blödde, ville inte in i buren för att få följa med till sommarstugan.

    SvaraRadera