fredag 9 juli 2010

Är Upplevelser Färskvara ?

Jag har tillåtit mig att dras med i tidens anda av att allting är nytt - nu - färskt - datumstämplat, ja t.o.m när jag ska skriva min blogg inser jag att de upplevelser jag hade i Viby-trakten är färskvara - vem vill läsa gamla nyheter?
Jag.
Jag kan läsa vad som helst, när som helst. Jag kan läsa fiction, bibeln ( samma sak? :)) reseskildringar från 1500-talet( finns de?) gamla bloggar från förra året, tummade matrecept från 1979, romaner från igår och från förr-förra seklet. Ändå kändes det lite som att min blogg skulle skrivits då..med en gång...efter min hemkomst ( har jag fallit för mina egna fördomar? , hm...i så fall är det tyvärr inte första gången )
Nu är jag hemma i den lägenhet i staden Borås, som är mitt hem i världen. Där jag förvarar mina saker, där bara jag kan öppna och stänga dörren kring mina upplevelser. där min sköna säng finns och mitt kylskåp, min balkong och min stora TV-skärm och här finns min dator med sitt innehåll som bara jag känner till.
Efter nästan en veckas bortvaro känns min fristad extra privat och välkomnande.
Det tar lite tid att landa och att landa utan att fastna i soffpotatiskänslan. Jag vill bara mellanlanda för att ta mig vidare i upplevelser innan semestern definitivt stängt sin dörr för denna gång.
Ehuru blickar jag tillbaka på Nora marknad
Hundarna hade det tufft!



och som jag skrev tidigare får Nora stryka på foten i jämförelse med Åmmeberg, dock var vädret suveränt och att bara få ströva runt i dammet och värmen utan en enda obligation mer än att möjligen finna ngt åtråvärt roligt att handla, var värt vad som helst.

Varmt, hett, var det!!
Benny tror jag bad de högre makterna om goda inköp!
Skuggan sökte många, men den räckte inte åt alla.





Här i min lägenhet är inte utsikten om morgonen så tilltalande som den i Viby.

Jag tänker tillbaka igen och hittar Yoshi, tydligt o klart, en trevlig hundbekantskap och dessutom en Kinesiskt Nakenhund!! Såna här små godingar är inte färskvara, de stannar i minnet - länge!!

Å sen gick solen ner!


Jag var nog inte särskilt uppdaterad för jag trodde inte att jag kunde göra nya värdefulla bekantskaper längre, men jag hade fel.
Tack Tingeling, Bosse och alla ni andra!

1 kommentar:

  1. När det gäller Yoshi så saknar du nog morgonpussarna som han gav dig, var ju så roligt att väcka dig!

    SvaraRadera