måndag 21 juni 2010

Lite vilsen i ord-röran


Hade först tänkt rubricera mitt inlägg som: Fånga-Dagen-Logistik, vilket var mitt tänkta innehåll för dagen.
Logistik är inget bra ord när jag vill förklara.
Medan daggen drar sig tillbaka in i sina kåpor, spinner jag dagens nät.
Det är en delikat uppgift jag sköter medan kroppen sakta vaknar.
Vandra ska vara nödvändigt, nyttigt och skönt, ärendena jag gör under tiden ska vara trängande, roliga och gärna utmanande.
Var tog logistiken vägen?
Ha! jag trollade bort den i lite poesi där i början av texten.Ah, det irriterar mig att jag tillvant mig på trend-uttryck och mode-ord, men när det kommer till kritan funkar de inget vidare, för mig alltså.
Kanske skulle inte dagen alls innehålla några rörelseövningar som innefattade nödvändiga uppgifter, min semester har ju faktiskt tagit sin början idag och den känsla jag hade när jag vaknade tidigt, tidigt i morse var en känsla som för mig var väldigt bekant efter att ha genomfört min femte schemavecka.
Överkörd, öm i kroppen, trött, trött.
Ändå fick jag iväg både paketen och kroppen till utlämningsstället för dagen och sedan var jag snabbt hemma igen.
Till kvällen blir det mat på restaurang med Linda, något gott ska vi se till att äta och jag ska inte pröva logistiken, jag ska färdas med buss, kortast möjliga väg, inte för att spara något eller vinna något utan bara för att vara semesterlat och loj. Hej alla, nu kommer semestern. Notera tomaternas gula blommor och den vinklade bilden från min balkong. :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar