tisdag 22 juni 2010

Sommarens Första


Idag blev det ingen spänning i logistiken. Vaknade med skafferi och kylskåp tomma! Yepp, ingenting alls att äta till frukost, så det blev jag o dramaten direkt ner till busshållplatsen där jag forslades 2 trista hållplatser och sedan 1 minut att gå ner till den lokala ICA-butiken.
Där var litet o pluttigt men allting jag behövde fanns och mer därtill. Välsorterade kvadratmetrar, om än inte så lättöverskådligt. Det blir definitivt fler besök där.
Mumsade på en banan på bussresan hem och betraktade nyfiket den man i blå byxor, svart kavaj, blå skjorta och grön slips, som steg på hållplatsen efter mig. Hans hår var halvlångt, ovårdat som resten av honom. Uppskattningsvis i tidiga 40-åren. Hans blick var undflyende och händerna kramade varandra i knäet och han föste ihop sina fötter fint under sig. Funderade över varför han satt på sig en så stor och bred slips med en jätttestor fläck på!
Medan han vände blicken ut genom fönstret kikade jag extra och såg då att det alls inte var en fläck, det var en ståtlig Kronhjort!
Mina vidare undringar fick vila, han var nu den andre riktigt udda figuren jag sett här i min stadsdel.
Två hållplatser går snabbt, men två trappor långsamt med en överladdad dramaten att bära på.
Åt en riktig god och färsk ciabatta till morgonkaffet, därefter var det dags för tomatplantorna att få sin dagliga drink och då ser jag den!! den allra första tomaten! ännu grön. Sommaren Första!

1 kommentar: