onsdag 11 augusti 2010

Hur Många Somrar Får Du?



Hur Många Somrar??
Hur många somrar får man uppleva i sitt liv? jo just jämnt så många som de somrar man genomlever och inte en enda mer.
Vad jag minns, såhär mellan tummen o pekfingret, är det för min del 51 somrar. Vildvuxet beräknat kanske jag har 25-30 somrar kvar. det är inte mycket, inte lite heller, i betraktande av hur många jag upplevt.
Skulle ngn komma smygandes upp på mig och säga; ja du har ju bara upplevt 51 somrar, hur känns det?
Nja, skulle jag svara, det är allt flera, många, många flera.
Hur kan jag uttrycka mig så idiotiskt, ens i min egen tystnad?
Jo, VARJE DAG, är en sommar under sommaren, såklart!
Nu vräker regnet ner och åskan mullrar bortöver, men det är likväl sommar. Jag gick ut med mina paket och sprang mellan hus, buss och kurer och det var fullt ut en väldig massa sommar då jag varken frös eller var blind av de svartvita negativ som 9 månader om året ger.
Varje dag är det sommar, inte som pessimisterna säger; sommaren börjar med semestern och tar slut framför dörren på jobbet.
Det finns inte en chans att det i min kropp kan finnas så mycket ackulerad sommar och längtan efter den, att den bara skulle vara 51 stycken!
Jag bryr mig inte om att räkna, för en gångs skull, annars är jag besatt av räknande! Jag omger mig med termometrar, inomhus, utomhus, klockor på väggar, sängbord, i väskan, tid som resor tar, tid som Tv, möten, matlagning tar, jag räknar alltid, det bara är så, MEN...
......Man kan inte räkna sommaren i tid.
Ledighet är en sak! frustrationen över att inte kunna vara ledig under hela sommaren en annan sak. Snälla ni alla, sluta inte uppleva sommaren förrän den oåterkalleligen är slut!
Det går inte att finn EN bild som illustrerar sommar, det är omöjligt, men jag visar EN bild på en av mina somrar, det blev en bild, en sluten sekund men hela DEN sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar