fredag 13 augusti 2010

Ledighetsresumé



En bra framförhållning har gjort mig extraledig i sommar. Då jag efter mina fyra veckors semester tog på mig fyra veckors nattarbete, frilade jag en massa ledighet samt undkom stressen och tjattret dagtid.
Mitt sista helgpass gör jag nu i helgen och sedan har jag tagit ett par dagar semester och fick en hel vecka till.
Jag känner mig hittills så nöjd att jag funderar på att upprepa konceptet nästa sommar.
Den här första sommaren på egna ben klarade jag bra, på det hela taget har jag bara saknat sällskap en och annan stund. Till nästa sommar kanske jag planerar in ngn längre resa här hemma och så skulle jag gärna fara till Prag nån vecka. Någon som vill göra mig sällskap? Prag i augusti 2011?


Värmen ska visst komma tillbaka, inte för att jag frusit, men på tabloiderna läste jag rubrikerna och såg badbilder och skrattande solar.
Eftersom jag inte badat utomhus en enda gång i sommar kanske jag ska passa på nästa vecka!

Jag har åkt en hel del tåg, bevistat en massa loppisar, hälsat på mina syskon med familjer samt rara vännerna i Viby.
Däremellan har jag slappat, promenerat och vräkt i mig godsaker av alla de slag så ett par kilo + slutar jag på efter denna varma, goa sommar (regnen borträknade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar